X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Zakelijk" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


De motivatie van de klant - off & online

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van reinoutboth reinoutboth Auteur op infoyo sinds
23 Juni 2010


Bekijk het profiel van reinoutboth
Datum: 24-06-2010
Auteur: Reinoutboth
Mensen hebben verschillende motivaties om bepaald gedrag uit te voeren. Deze motivaties kan je opdelen in 2 verschillende dimensies. Namelijk de intrinsieke en de extrinsieke motivatie. De intrinsieke motivatie gaat in op de motivatie die iemand diep van binnen heeft en waarvoor een verlangen bestaat. Bijvooreeld het luisteren van online muziek of een spelletje spelen. Een extrinsieke motivatie bestaat uit iets dat van buitenaf bepaalt wordt, bijvoorbeeld het leren van bepaalde kennis.

Toepassing in de marketing


Deze kennis is noodzakelijk wanneer we kijken naar gebruik in berichtgeving op het internet. Is jouw product of dienst vooral informatief als website? Dan zou sociale media in kunnen spelen om een intrinsieke motivatie toe te voegen op jouw product in de vorm van een spel of een community bouwen. Of er is een mogelijkheid om een extrinsieke motivatie toe te voegen, waarbij men nog beter geinformeerd wordt over jouw producten.

Kortom, het is dus belangrijk om te bepalen welke informatie je online gaat plaatsen ten en waar de klant ook daadwerkelijk behoefte aan heeft. Hierdoor kan je, als marketeer, een extra dimensie toevoegen op jouw product/dienst en daardoor een unieke ervaring bij de consument behalen.

Reinout Both

Mede oprichter van Both Solutions. Een organisatie die zich richt op de ondersteuning bij online verkopen met als slogan: Make impersonal business personal. Te bereiken via Twitter @reinoutboth, e-mail reinout[a]bothsolutions.nl - Both Solutions www.bothsolutions.nl

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl