X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Zakelijk" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Direct mail

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van bennievanD bennievanD Auteur op infoyo sinds
14 Juli 2010


Bekijk het profiel van bennievanD
Datum: 17-08-2010
Auteur: BennievanD
Direct mail is een uitstekende manier om (potentiële) klanten persoonlijk te benaderen. Of het nou gaat om een mailcampagne op uw bestaande klanten of de verzorging en verwerking van uw regionale/nationale campagnes op nieuwe doelgroepen.

Wat is een Mailing, Direct Mail of DM?

In iedere bedrijfstak is een persoonlijke benadering van klanten en prospects van groot belang. Direct mail is een prima middel om snel en gecontroleerd een grote groep ontvangers te benaderen met dezelfde boodschap.
Het doel van de mailing (of Direct mail) is meestal het verkrijgen van response voor bijvoorbeeld een bestelling of een afspraak. De mailing kent een drietal verschijningsvormen die zich kenmerken door de manier van versturen. Direct mail per post, de e-mailing en de faxmailing.
Direct mail per post is de oudste van de drie en de meest gewaardeerde. Een e-mailing wordt vaak gezien als ongevraagde post (spam) en verdwijnt in de meeste gevallen ongeopend in de virtuele prullenbak. Hetzelfde geldt voor de faxmailing. Vooral het feit dat u daarbij gebruik maakt van het papier van de ontvanger wordt niet altijd even positief beoordeeld.
Deze site gaat voornamelijk over de oudste vorm van Direct mail (DM): de mailing per post. De voordelen van deze vorm zijn enorm.
Uw mailing per post is:
• selectief, u bepaalt de ontvanger;
• gecontroleerd, u bepaalt zelf de timing en planning;
• overtuigend, leer middels deze site hoe u een overtuigende mailing schrijft;
• meetbaar, de respons is persoonlijk en goed te verwerken;
• goedkoop, de kosten per lead zijn meestal laag;
• persoonlijk te maken, lees op deze site hoe u dat doet.
Vaak is de mailing in de vorm van een brief, een gepersonaliseerde folder of een briefkaart. Deelname aan een mailpack is ook een vorm van direct mail. De verschijningsvormen van een mailing kennen vele subvormen en combinaties.
Toepassingen van een mailing per post.
De mailing per post kent vele toepassingen. Het grootste deel van de mailings worden gebruikt om een bedrijf te presenteren aan klanten en prospects. Een andere toepassing is het communiceren van acties en prijswijzigingen. Ook worden ontvangers uitgenodigd voor beurzen en seminars. Dit zijn de meest belangrijke toepassingen. Minder vaak worden mailings gebruikt voor enquêtes en aankondigingen van bedrijfs bezoeken.Bereid uw mailing goed voor, dit zal uiteindelijk het werk verminderen en de afhandeling van de respons ten goede komen. Maak een plan, deel het hele proces in fasen op en maak een goede tijdsplanning. In deze sectie wordt het maken van een plan met daarin de verschillende fasen besproken. Vooraf een goed plan maken en dat bewaken geeft een hoop rust. Het allerbelangrijkste is dat het plan wordt nageleefd. Bedenk goed waar uw mailing over moet gaan en zet een realistisch en meetbaar doel. Beperk u in een mailing brief tot één onderwerp en eventueel één sub onderwerp.

Doelgroep

Algemeen
Uw klant relaties verbeteren.
Imago verbetering.
Informatie verzamelen over uw klanten, bijvoorbeeld een enquête.
Naamsbekendheid vergroten.
Bezoekers voor uw evenement uitnodigen.
Sales
Verkoopacties aankondigen.
Genereren van bezoek afspraken.
Opbouwen van een prospects lijst.
Marktinformatie verzamelen.
Introductie van nieuwe producten.
Bestellingen ontvangen.
Bepaal de doelgroep zodat uw mailing hierop kan worden afgestemd.
Zijn het bestaande klanten of prospects (potentiële klanten)?

Zijn het eigenaren, inkopers, financiële mensen of leden van het management / directie? U begrijpt dat een directeur een andere benadering nodig heeft dan een inkoper. Denk bijvoorbeeld aan de secretaresse die alle mailings verzamelt en ze eens per week met de baas doorneemt.

Zijn het ex-klanten? Bedenk dat het tien keer makkelijker is om ex-klanten terug te winnen dan nieuwe te vinden.

Hoe groot is de doelgroep? Dit bepaalt of u uw mailing beter zelf kunt printen, verzenden en afhandelen of dat u dit beter kunt uitbesteden. De ervaring leert dat voor een normale mailing (brief in een envelop) en een herinnering het omslagpunt al ligt vanaf 250 stuks. (uitgegaan van een bruto uurloon van 20 euro)
Na het bepalen van de doelgroep kunt u segmentaties aanbrengen. Segmenteren doet u op gemeenschappelijke kenmerken zoals: locatie, type ontvanger, soortgelijke bedrijven, kleine en grote klanten enz.

Bepaal uw budget.
Het maken en versturen van een normale mailing (brief in een envelop) voor het binnenland kost gemiddeld 75 tot 90 eurocent. Dit is inclusief portokosten. 
Cadeautjes en in het oog springende verpakkingen verhogen de attentiewaarde en hebben een positief effect op de response. Ze maken een mailing wel snel duurder door bijvoorbeeld een afwijkende envelop.
Bepaal de samenstelling van uw mailing.
Wat gaat u verzenden? Beperkt u zich tot een normale mailing? Kies dan voor een brief met vensterenvelop en één bijlage (bijvoorbeeld een antwoordkaart). Kiest u ervoor om een folder mee te sturen, kies dan een envelop die groot genoeg is om uw folder niet te hoeven vouwen. Stuurt u een cadeautje mee, kies dan voor een steviger envelop.
Stuur altijd minstens één antwoordmogelijkheid mee.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl