X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Zakelijk" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Administratiekosten, wat zijn dat?

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+18
  Goed artikel ( +20 )
  Slecht artikel ( -2 )
RSS van Auguri18 Auguri18 Auteur op infoyo sinds
23 Januari 2010


Bekijk het profiel van Auguri18
Datum: 22-03-2010
Auteur: Auguri18
Op een exploitatiebegroting komen bedrijfskosten voor. Deze bedrijfskosten worden onderverdeeld in hoofdgroepen. Eťn van deze hoofdgroepen zijn de administratiekosten. Welke uitgaven hier zoal onder kunnen vallen vindt u in dit artikel.

Administratiekosten hebben direct verband met het houden van een administratie. Het betreft dan de (jaarlijkse) kosten die voortvloeien uit je administratie of boekhouding. Onder kosten worden die zaken gerekend die met verbruik te maken hebben. Heb je voor het maken van je jaarverslag of aangifte omzetbelasting een accountant of boekhouder nodig, dan boek je die rekening onder de administratiekosten. Vaak worden deze kosten ook gerekend tot de algemene kosten. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je als ondernemer inzage krijgt in waar je geld aan uitgegeven wordt!
Iedere (startende) ondernemer die een inschatting wil maken van de te verwachte administratiekosten, moet dus gestructureerd nagaan wat daar zoal onder valt. De volgende checklist kan bij het bepalen van de administratiekosten behulpzaam zijn:

Boekhouding
  • Kosten administratiekantoor
  • Kosten (belasting)aangiftes
  • Kosten controle boekhouding
  • Kosten incassobureau
  • Kosten loonaangiftes
Kantoorkosten
  • Toner
  • Inktpatronen
  • Papier
  • Enveloppen
  • Drukwerk (b.v. briefpapier)
  • Postzegels
  • Portokosten
  • Telefoonkosten
  • Kosten BUMA/Stemra
  • Kosten SENA
Bankkosten
  • Kosten rekeningafschriften
  • Kosten bankpassen
  • Transactiekosten bank
  • Kosten telebankieren/internetbankieren
  • Kosten pinapparaat
  • Kosten buitenlandbetalingen
  • Kosten buitenlandontvangsten
  • Kosten kleingeld
Overige administratiekosten
  • Inschrijvingskosten Kamer van Koophandel
  • Branchevereniging
  • Kopieerrechten
  • Licenties voor software
  • Abonnementen voor internetsites
  • Kosten webdomein
  • Kosten ondernemersvereniging
  • Kosten winkeliersvereniging
Uiteraard kun je deze lijst nog gedetailleerder maken. Belangrijk is dat u als ondernemer de zaken helder op een rijtje zet. Het opsommen van kleine dingen heeft doorgaans weinig zin. Beter is het om een categorie overig op te nemen, waarin u een restbedrag opneemt voor de administratiekosten.

Reacties op dit artikel
Vanessa op de woert, 2011-01-29
( +3 )

Perfect en volledig. Ga nu ook de rest van de site bekijken.
Monique, 2011-09-04
( 0 )

Super
Lol, 2016-01-25
( +3 )

Lol, 2016-01-25
( +2 )

Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl